KPP4023 Aplikasi Psikologi Pendidikan (DPLI – UPSI- GSTT)
Cadangan oleh Penyelaras Kursus (Pensyarah boleh mengubah suai)
Kursus ini mengandungi satu tugasan individu 40 markah dan open book test dalam bentuk esei - 20 markah (cadang dijalankan pada minggu ke 8 – 10) yang akan dikendalikan oleh pensyarah kursus masing-masing. Manakala final adalah dalam bentuk objektif – 40 soalan merangkumi kesemua bab daripada buku Psikologi Pendidikan. Masa menjawab peperiksaan akhir dalam masa 1 jam sahaja.
Markah dalam IMS akan ditentukan seperti berikut:
Tugasan 40 markah
Test 20 markah
Peperiksaan akhir 40 markah
Tugasan Individu (60%)
Tajuk Tugasan
Kenal pasti suatu masalah pembelajaran dalam sub-topik daripada mana-mana subjek/ bidang pengkhususan kursus anda dan cuba menyelesaikan masalah tersebut dengan mengaplikasikan dua teori/pendekatan psikologi pendidikan. (Format khusus tugasan boleh ditentukan oleh pensyarah)
Font: Times Roman
Size: 12
Spacing 1.5
Halaman 10-12
Rujukan: Sekurang-kurangnya 5 buku dan artikel jurnal
Lampiran: Jika ada
Nota Penting: Pelajar disaran menghantar tugasan secara hard-copy dan soft-copy kepada pensyarah.
Tarikh Akhir Terima: Dicadang minggu ke 9
Markah tugasan dan test diisi pada minggu ke 11
Terima kasih
Dr. Suppiah Nachiappan (0125270801)
Fakulti Pendidikan dan Pembangunan Manusia,
UPSI.
Format Khusus tugasan:
1. Kulit Muka hadapan tugasan
i. Tajuk tugasan
ii. Nama ahli kumpulan
iii. Nama pensyarah.
2. Isi kandungan
i. Prakata.
ii. Pengenalan.
iii. Masalah yang dikenalpasti.
iv. Pendekatan teori yang dipilih ( 2 teori).
v. Perbincangan tentang penyelesaian masalah tersebut.
vi. Kesimpulan/penutup.
vii. Lampiran bahan yang berkaitan.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan